Indigenous education policy, equity, and intercultural understanding in Latin America
This book is a comparative study of educational policies over the past two decades in Latin America. These policies, enacted through constitutional reforms, sought to protect the right of Indigenous peoples to a culturally inclusive education. The book assesses the impact of these policies on educational practice and the on-going challenges that countries still … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Další autoři
- Typ dokumentu
- Knihy
- Fyzický popis
- 1 online zdroj (xxxiv, 148 stran) : ilustrace
- Vydáno
-
New York :
Palgrave Macmillan : Springer,
[2017]
- Témata
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografie a rejstřík
- ISBN
- 978-1-137-59532-4
- Obsah
- Part 1: Policy Changes and Education Quality -- 1. How to Improve Quality Education for Indigenous Children in Latin America -- 2. Indigenous Student Learning Outcomes and Education Policies in Peru and Ecuador -- Part 2: Intercultural Education in Practice -- 3. Role-Play as a Pedagogical Tool for Intercultural Education -- 4. Inclusion or Interculturalidad: Attaining Equity in Higher Education for Indigenous Peoples in Mexico -- Part 3: Intercultural Dialogue Beyond the Classroom -- 5. The Contributions of Hip-Hop Artists to Non-Formal Intercultural Education in Bolivia -- 6. Indigenous Urban Families and the Oportunidades Program in Mexico
Pro zobrazení vašich knihoven je třeba se přihlásit.
Co je služba Získej EDD
Služba Získej EDD poskytuje dodávání elektronických kopií částí dokumentů z fondů knihoven.
Službu provozuje Národní technická knihovna v Praze.
Jde o placenou službu.