The possibilities of organic food market’s development in the Czech Republic = Možnosti rozvoje trhu s biopotravinami v České republice

Get it

Spotřeba biopotravin v České republice je, i přes svůj trvalý růst, stále na velmi nízké úrovni. Důvody je třeba hledat jak na straně nabídky, tak poptávky po biopotravinách. Na straně nabídky je to zejména nedostatečné množství a struktura bioproduktů. Poptávka není uspokojena zejména u živočišných produktů, chybí však i ovoce, full description

Saved in:

Bibliographic Details

Main Author
Iva Živělová
Other Authors
Jaroslav Jánský, 1952-
Document Type
Articles
Physical Description
7 il.
Published in
Agricultural Economics. -- ISSN 0139-570X. -- Roč. 52, č. 7 (2006), s. 321-327
Subjects
Item Description
tabulky
Bibliography
Bibliografie na s. 327 (2 zázn.)

:

Information about library

MARC

LEADER 00000naa a2200000 a 4500
001 czpb000093742
003 CZ PrUZP
005 20060801100906.0
007 ta
008 060801s2006 xr a f b 000 0 eng d
040 |a ABA009  |b cze 
041 1 |a eng  |b eng  |b cze 
072 7 |a 63  |x Zemědělství a příbuzné oblasti vědy a techniky  |2 Konspekt  |9 24 
080 |a 631.1  |2 MRF-sel 
100 1 |a Živělová, Iva  |u MZLU v Brně  |7 ola2003188567  |4 aut 
245 1 4 |a The possibilities of organic food market’s development in the Czech Republic =  |b Možnosti rozvoje trhu s biopotravinami v České republice /  |c I. Živělová, J. Jánský 
246 3 1 |a Možnosti rozvoje trhu s biopotravinami v České republice 
300 |b 7 il. 
500 |a tabulky 
504 |a Bibliografie na s. 327 (2 zázn.) 
520 3 |a Spotřeba biopotravin v České republice je, i přes svůj trvalý růst, stále na velmi nízké úrovni. Důvody je třeba hledat jak na straně nabídky, tak poptávky po biopotravinách. Na straně nabídky je to zejména nedostatečné množství a struktura bioproduktů. Poptávka není uspokojena zejména u živočišných produktů, chybí však i ovoce, zelenina, chléb, pečivo a další. Nedostatek biopotravin je řešen pomocí dovozů. Významným faktorem jsou i nedostatečné zpracovatelské kapacity, především u masa a mléčných výrobků. Odbyt je zajišťován především cestou krátkodobých smluv. Ceny, které ekologičtí zemědělci za své produkty získávají neodpovídají kvalitě produktů. Hlavní distribuční cestou se stává prodej prostřednictvím supermarketů, v nichž jsou však biopotraviny považovány pouze za doplňkové zboží. Pro rozšíření nabídky by bylo třeba zintenzívnit propagaci a reklamu biopotravin. Na straně poptávky omezuje rozvoj trhu s biopotravinami zejména nízká informovanost spotřebitelů, kteří nejsou adekvátně seznamování s kvalitou biopotravin a nejsou ochotni za uspokojení poptávky po kvalitních potravinách zaplatit vyšší cenu. 
520 3 |a The consumption of the organic food in the Czech Republic is, in spite of its permanent growth, still on a very low level. The reasons are both on the side of supply and demand of organic food. The reasons on the side of the supply are especially the insufficient amount and the structure of the organic products. Demand is not met especially in the case of the livestock products, further also in the fruits, vegetables, bread, pastry and others. The lack of the organic food is solved by imports. The important factor is also the lack of the processing capacities, especially for meat and dairy products. The sale is provided under the way of short-term contracts. The prices that the organic farmers get for their products fall short of the quality of products. The main distribution channels are the supermarkets. The organic products are here, however, only the marginal products. For the increase of the supply, the advertising and advertisement should be intensified. The demand is obstructed especially by the low consumer awareness, while the consumers are not sufficiently familiar with the quality of the organic products and are not willing to pay higher price for the higher quality of foodstuff.  |9 eng 
546 |a Anglický text, anglický a český abstrakt 
650 0 7 |a bioprodukty  |2 agrovoc 
650 0 7 |a trhy  |2 agrovoc 
650 0 7 |a spotřebitelská poptávka  |2 agrovoc 
650 0 7 |a individuální spotřeba  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ekologické zemědělství  |7 ph119814  |2 agrovoc 
650 0 7 |a alternativní zemědělství  |7 ph114031  |2 czenas 
650 0 9 |a BIOPRODUCTS 
650 0 9 |a MARKETS 
650 0 9 |a DEMAND 
650 0 9 |a CONSUMPTION 
650 0 9 |a ORGANIC AGRICULTURE 
650 0 9 |a ALTERNATIVE AGRICULTURE 
653 0 |a biopotraviny 
653 0 |a nabídka 
700 1 |a Jánský, Jaroslav,  |d 1952-  |u MZLU v Brně  |7 xx0006122  |4 aut 
773 0 |t Agricultural Economics  |x 0139-570X  |g Roč. 52, č. 7 (2006), s. 321-327  |q 52:7  |9 2006 
856 4 1 |u https://www.agriculturejournals.cz/web/agricecon.htm?volume=52&type=volume#No. 7  |q text/pdf  |y Plný text  |4 N 
910 |a ABA009  |x czpb000093742  |b D 24334(P3237) 
990 |a RS 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001003746&local_base=ANL