Learning Electronic Reference Resources : A Team-Learning Project for Reference Staff
Autorka se zabývá jedním z aspektů vzdělávání knihovníků, problémem potřeby zvládat práci s elektronickými informačními prameny. Pracovníci v referenčních službách čelí nutnosti orientovat se v obrovském množství internetovýchinformačních pramenů, databází i různých rešeršních systémů. Také obecný přehled, který vždy … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Publikováno v
- College & Research Libraries. -- ISSN 0010-0870. -- 60, č. 4 (1999), s. 372-383. Lit. 18
- Témata
- Popis jednotky
- sídlo autora : University of Toronto - Noranda Earth Sciences Library, Toronto (ca)
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | spoj033632 | ||
003 | CZ PrNK | ||
005 | 20160812104654.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 000211s1999 xxu a u000 0 eng | ||
040 | |a ABA003 |b cze |d ABA003 |e ISBD |9 0 | ||
100 | 1 | |a Mendelsohn, Jennifer |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a Referenční elektronické informančí zdroje : Projekt skupinového učení pro pracovníky v referenčních službách |
245 | 1 | 0 | |a Learning Electronic Reference Resources : |b A Team-Learning Project for Reference Staff / |c Jennifer Mendelsohn |
500 | |a sídlo autora : University of Toronto - Noranda Earth Sciences Library, Toronto (ca) | ||
520 | |a Autorka se zabývá jedním z aspektů vzdělávání knihovníků, problémem potřeby zvládat práci s elektronickými informačními prameny. Pracovníci v referenčních službách čelí nutnosti orientovat se v obrovském množství internetovýchinformačních pramenů, databází i různých rešeršních systémů. Také obecný přehled, který vždy patřil ke kvalifikačním požadavkům v oboru, je nutno ještě prohlubovat. Projekt "ERRG Learn in" vznikl v knihovně Torontské univerzity(University of Toronto Library) a vycházel z vědomí toho, že kvalita referenčních služeb je z velké části dána úrovní kvalifikace pracovníků. Přímo v pracovním procesu se lze naučit mnohé, ale obvykle není čas na experimenty a cílenéučení se, je třeba také respektovat základní požadavky psychologie vzdělávání dospělých (např. motivace, dobrovolnost). Účastníci vzdělávání byli organizováni do skupin nazvaných Electronic Reference Resource Groups (ERRG) a podrželisi spoluzodpovědnost za proces učení. Autorka popisuje prosazování, vývoj a průběh tohoto projektu a ověřování jeho úspěšnosti. Uvádí také probíraná témata. | ||
610 | 2 | 7 | |a University of Toronto. |b Library |7 ko2004238886 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a knihovnictví |7 ph121664 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a referenční služby |7 ph175762 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a knihovníci |7 ph114928 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vzdělávání |7 ph127311 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a další vzdělávání |7 ph119318 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vzdělávání dospělých |7 ph162891 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a informační zdroje |7 ph121110 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a výukový software |7 ph116713 |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a univerzitní knihovny |7 ph126935 |2 czenas |
651 | 7 | |a Kanada |7 ge129527 |2 czenas | |
653 | 0 | |a elektronické informace |a elektronické zdroje | |
773 | 0 | |t College & Research Libraries |g 60, č. 4 (1999), s. 372-383. Lit. 18 |x 0010-0870 |d Chicago |q 60:4 |9 1999 | |
910 | |a ABA003 | ||
990 | |a RS | ||
996 | |a 2 |b 1001271130 |c XII Č/k 24 |d R.1999 Roč.60 |v 60 |y 1999 |l KNIHOVNA KNIH. LITERATURY |r KKL - studovna |s P |w 000995532 |u 000410 |j NKC50 |t ABA001.KKL01000005174.NKC50000995532000410 | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=000005174&local_base=KKL |