Learning Electronic Reference Resources : A Team-Learning Project for Reference Staff

To chci

Autorka se zabývá jedním z aspektů vzdělávání knihovníků, problémem potřeby zvládat práci s elektronickými informačními prameny. Pracovníci v referenčních službách čelí nutnosti orientovat se v obrovském množství internetovýchinformačních pramenů, databází i různých rešeršních systémů. Také obecný přehled, který vždy celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Jennifer Mendelsohn
Typ dokumentu
Články
Publikováno v
College & Research Libraries. -- ISSN 0010-0870. -- 60, č. 4 (1999), s. 372-383. Lit. 18
Témata
Popis jednotky
sídlo autora : University of Toronto - Noranda Earth Sciences Library, Toronto (ca)

Instituce:

Informace o knihovně

MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 spoj033632
003 CZ PrNK
005 20160812104654.0
007 ta
008 000211s1999 xxu a u000 0 eng
040 |a ABA003  |b cze  |d ABA003  |e ISBD  |9 0 
100 1 |a Mendelsohn, Jennifer  |4 aut 
242 1 0 |a Referenční elektronické informančí zdroje : Projekt skupinového učení pro pracovníky v referenčních službách 
245 1 0 |a Learning Electronic Reference Resources :  |b A Team-Learning Project for Reference Staff /  |c Jennifer Mendelsohn 
500 |a sídlo autora : University of Toronto - Noranda Earth Sciences Library, Toronto (ca) 
520 |a Autorka se zabývá jedním z aspektů vzdělávání knihovníků, problémem potřeby zvládat práci s elektronickými informačními prameny. Pracovníci v referenčních službách čelí nutnosti orientovat se v obrovském množství internetovýchinformačních pramenů, databází i různých rešeršních systémů. Také obecný přehled, který vždy patřil ke kvalifikačním požadavkům v oboru, je nutno ještě prohlubovat. Projekt "ERRG Learn in" vznikl v knihovně Torontské univerzity(University of Toronto Library) a vycházel z vědomí toho, že kvalita referenčních služeb je z velké části dána úrovní kvalifikace pracovníků. Přímo v pracovním procesu se lze naučit mnohé, ale obvykle není čas na experimenty a cílenéučení se, je třeba také respektovat základní požadavky psychologie vzdělávání dospělých (např. motivace, dobrovolnost). Účastníci vzdělávání byli organizováni do skupin nazvaných Electronic Reference Resource Groups (ERRG) a podrželisi spoluzodpovědnost za proces učení. Autorka popisuje prosazování, vývoj a průběh tohoto projektu a ověřování jeho úspěšnosti. Uvádí také probíraná témata. 
610 2 7 |a University of Toronto.  |b Library  |7 ko2004238886  |2 czenas 
650 0 7 |a knihovnictví  |7 ph121664  |2 czenas 
650 0 7 |a referenční služby  |7 ph175762  |2 czenas 
650 0 7 |a knihovníci  |7 ph114928  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání  |7 ph127311  |2 czenas 
650 0 7 |a další vzdělávání  |7 ph119318  |2 czenas 
650 0 7 |a vzdělávání dospělých  |7 ph162891  |2 czenas 
650 0 7 |a informační zdroje  |7 ph121110  |2 czenas 
650 0 7 |a výukový software  |7 ph116713  |2 czenas 
650 0 7 |a univerzitní knihovny  |7 ph126935  |2 czenas 
651 7 |a Kanada  |7 ge129527  |2 czenas 
653 0 |a elektronické informace  |a elektronické zdroje 
773 0 |t College & Research Libraries  |g 60, č. 4 (1999), s. 372-383. Lit. 18  |x 0010-0870  |d Chicago  |q 60:4  |9 1999 
910 |a ABA003 
990 |a RS 
996 |a 2  |b 1001271130  |c XII Č/k 24  |d R.1999 Roč.60  |v 60  |y 1999  |l KNIHOVNA KNIH. LITERATURY  |r KKL - studovna  |s P  |w 000995532  |u 000410  |j NKC50  |t ABA001.KKL01000005174.NKC50000995532000410 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=000005174&local_base=KKL