Domovský přístav Praha : československá námořní plavba v letech 1948 až 1989

To chci

Kniha, zpracovaná s využitím velkého množství archivních pramenů, z větší části dosud nepublikovaných, souhrnně pohlíží na problematiku založení a rozvoje námořní plavby v bývalém Československu a na fungování samostatného podniku Československá námořní plavba, a to v období let 1948–1989. Téma je probráno z mnoha stran, celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Lenka Krátká, 1969-
Typ dokumentu
Knihy
Fyzický popis
329 stran : ilustrace, faksimile ; 21 cm
Vydáno
Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016
Vydání
Vydání první
Edice
Orální historie a soudobé dějiny (Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum)
Témata
Bibliografie
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
ISBN
978-80-246-3464-7
Obsah
Těžko by bylo člověku samotnému v životě i v tvorbě -- Úvod: československá námořní plavba jako předmět historického bádání -- Etapy rozvoje československé námořní plavby v letech -- Obraz námořní plavby v dokumentech v literatuře a v síti internet -- Československá námořní plavba mezi světovými válkami -- První námořní lodě plující pod československou vlajkou -- Námořní loď Republika a „její“ politický úkol (1948-1953) -- Potíže Čínské lidové republiky se zajišťováním námořní přepravy -- Loď Republika - „zesiluje se obchodní flota SSSR a lidově demokratických států“ -- Tajný protokol o spolupráci s Čínskou lidovou republikou -- Nabídka partnerství v čínsko-polském lodním jednatelství -- Investice Čínské lidové republiky: lodě Julius Fučík Lidice Dukla a Mír (1954-1958) -- Československo začíná budovat vlastní obchodní loďstvo (1959-1964) -- Založení podniku československá námořní plavba -- Organizace československé námořní plavby -- Čínské investice do nákupu námořních lodí po založení Československé námořní plavby -- Pasažérské lodě pro čínské imigranty -- Budování československé obchodní floty -- Ukončení spolupráce s ČLR a následný rozvoj československé floty (1965-1970) -- „Bojíte se toho že by se USA na vás zlobily“ (první vážné problémy ve spolupráci s ČLR) -- Akční program Československé námořní plavby -- Rozvoj československé floty ve druhé polovině 60 let -- Události roku 1968 a jejich otisk v životech některých námořníků -- Hlavní charakteristiky procesu tzv normalizace v ČNP -- Období kdy bylo dosaženo rekordního zisku (1971-1976) -- Změny v hospodaření podniku na počátku tzv normalizace -- Přeprava speciálních nákladů
Obchodování na černém trhu - případ „šátečkové aféry“ -- Československá námořní plavba jako objekt zájmu Státní bezpečnosti -- Rozsáhlé využívání lodí pro československý zahraniční obchod (1977-1983) -- Období prvních „podnikatelských“ aktivit v námořní dopravě (1984-1989) -- Druhá polovina 80 let - Československá námořní plavba pomalu překonává krizové období -- COSSHIP (společný československo-čínský podnik pro námořní dopravu) -- Bareboat charter (pronájem lodí bez posádky) -- Provoz československé/české floty v tržním prostředí (1990-1998) -- „Mám odslouženo 21 let, 7 měsíců, 13 dní. Kdybych mohl hned bych se vrátil...“ (o životě a práci námořníků) -- „Práce na lodi je zkrátka jiná“ (o profesích a lodní hierarchii) -- „člověk se musel rozhodnout“ (o působení komunistické strany na námořních lodích) -- „Byl jsem zvědavý jestli je moře slané“ (o cestování a emigraci) -- „Trochu si přilepšit“ (o platech a šmelině) -- „Manželka s ním obeplula zeměkouli“ (o cestování s rodinou) -- „Nikdy se nezbláznila vždycky to vydržela“ (o rodinném životě námořníka) -- „To byla moje láska v Kanadě“ (o milenkách) -- Já jsem na té lodi byl v kuse dva roky“ (o životě na lodi) -- Československá námořní plavba v letech 1948-1989 (závěrečné shrnutí) -- Seznam lodí plujících pod československou vlajkou v meziválečném období -- Seznam československých/českých námořních lodí provozovaných v letech -- Finanční výsledky v 50. letech (1952-1960) -- Finanční výsledky v 60. letech (1961-1970) -- Finanční výsledky v 70. letech (1971-1980) -- Finanční výsledky v 80. letech (1981-1990) -- Problémy s dodávkami lodí Beskydy a Šumava z loděnice Daewoo na začátku 90 let
Možné vojenské využití československé obchodní floty -- Aktivity ČNP v oblasti pasažérské přepravy -- Nebezpečí jako součást každodenního života námořníků -- Rovníkový křest

:


Cíl Přístupnost Odkaz Zdroj odkazu
Web Odkaz Bibliografie dějin Českých zemí
Web Informace o výpůjčkách e-knih Neznámý
Web Plný text - pro registrované uživatele NK ČR Neznámý