Consumer segmentation in the meat market - The case study of Czech Republic

To chci

The paper responds to the ongoing trends in meat consumption in developed countries and fills the gap in empirical studies on consumer segmentation by preferences in the purchase of meat and meat products in the Czech Republic. The paper aims to assess the differences between the consumer segments according to their preferences in purchasing meat and meat products. celý popis

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Jindřich Špička, 1981-
Další autoři
Zdeňka Náglová
Typ dokumentu
Články
Fyzický popis
7 ilustrací
Publikováno v
Agricultural Economics. -- ISSN 0139-570X. -- Roč. 68, č. 2 (2022), s. 68-77
Témata
Popis jednotky
7 tabulek
Bibliografie
Seznam literatury na s. 76-77 (29 záznamů)

:


MARC

LEADER 00000naa a2200000 i 4500
001 czpb000189392
FMT A N
LDR 0 0 |0 0naa a22 i 4500 
003 CZ PrUZP
005 20220309103342.0
007 ta
007 cr cn |||||
008 220309s2022 xr a f b 000 0 eng d
040 |a ABA009  |b cze  |e rda 
043 |a e-xr--- 
072 7 |a 637  |x Živočišné produkty  |2 Konspekt  |9 24 
072 7 |a 338.3/.4  |x Hospodářská a výrobní odvětví  |2 Konspekt  |9 4 
072 7 |a 366  |x Ochrana spotřebitele. Chování spotřebitele  |2 Konspekt  |9 18 
072 7 |a 3  |x Společenské vědy  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 637.5  |2 MRF 
080 |a 366.1  |2 MRF 
080 |a 338.5:311.141  |2 MRF 
080 |a 303.622  |2 MRF 
100 1 |a Špička, Jindřich,  |d 1981-  |7 jx20070131011  |u Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podniko­hospodářská, Katedra strategie  |4 aut 
245 1 0 |a Consumer segmentation in the meat market - The case study of Czech Republic /  |c Jindřich Špička, Zdeňka Náglová 
300 |b 7 ilustrací 
336 |a text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a bez média  |b n  |2 rdamedia 
338 |a svazek  |b nc  |2 rdacarrier 
500 |a 7 tabulek 
504 |a Seznam literatury na s. 76-77 (29 záznamů) 
520 3 9 |a The paper responds to the ongoing trends in meat consumption in developed countries and fills the gap in empirical studies on consumer segmentation by preferences in the purchase of meat and meat products in the Czech Republic. The paper aims to assess the differences between the consumer segments according to their preferences in purchasing meat and meat products. The data source was a quantitative questionnaire survey conducted among a representative sample of 992 respondents. An exploratory latent class analysis segmented consumers according to the decision-making criteria when buying meat and meat products. The results complete the picture of the meat and meat products market in terms of consumer behaviour and contribute to a better understanding of meat consumption. The segmentation of consumers according to their preferences resulted in three different categories of consumers, which differ in their purchase decision criteria and socio-demographic characteristics. The segments do not differ significantly in terms of occupation status, region, community size or income level of the respondents. The differences between the generations are much more critical, which were evident in the respondents' average age and household composition. Producers and retailers should better target their marketing activities and communication to different segments.  |9 eng 
530 |a Dostupné též na internetu 
546 |a Anglický text, anglický abstrakt 
650 0 9 |a CZECH REPUBLIC  |2 agrovoc 
650 0 9 |a CASE STUDIES  |2 agrovoc 
650 0 9 |a CONSUMER BEHAVIOUR  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DEVELOPED COUNTRIES  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DATA COLLECTION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a QUESTIONNAIRES  |2 agrovoc 
650 0 9 |a FOOD CONSUMPTION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MEAT  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MEAT PRODUCTS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DECISION MAKING  |2 agrovoc 
650 0 9 |a SOCIAL INDICATORS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a ECONOMIC INDICATORS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a AGE STRUCTURE  |2 agrovoc 
650 0 9 |a gender  |2 agrovoc 
650 0 9 |a FAMILY SIZE  |2 agrovoc 
650 0 9 |a EMPLOYMENT  |2 agrovoc 
650 0 9 |a FINANCIAL SITUATION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a DECISION SUPPORT  |2 agrovoc 
650 0 9 |a PSYCHOLOGICAL FACTORS  |2 agrovoc 
650 0 9 |a MOTIVATION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a Attitudes  |2 agrovoc 
650 0 9 |a ENVIRONMENTAL PROTECTION  |2 agrovoc 
650 0 9 |a SUSTAINABILITY  |2 agrovoc 
650 0 9 |a Animal protection  |2 agrovoc 
650 0 9 |a ANIMAL WELFARE  |2 agrovoc 
650 0 9 |a Meat quality  |2 agrovoc 
650 0 9 |a NUTRITIVE VALUE  |2 agrovoc 
650 0 9 |a LIPID CONTENT  |2 agrovoc 
650 0 9 |a TRADE MARKS  |2 agrovoc 
653 0 |a obsah masa 
653 0 |a původ masa 
653 0 |a segmentace zákazníků 
653 0 |a analýza trhu 
650 0 7 |a Česká republika  |2 agrovoc 
650 0 7 |a případové studie  |2 agrovoc 
650 0 7 |a chování spotřebitelů  |2 agrovoc 
650 0 7 |a rozvinuté země  |2 agrovoc 
650 0 7 |a sběr dat  |2 agrovoc 
650 0 7 |a dotazníky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a spotřeba potravin  |2 agrovoc 
650 0 7 |a maso  |2 agrovoc 
650 0 7 |a masné výrobky  |2 agrovoc 
650 0 7 |a rozhodovací činnost  |2 agrovoc 
650 0 7 |a sociální ukazatele  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ekonomické ukazatele  |2 agrovoc 
650 0 7 |a věková struktura  |2 agrovoc 
650 0 7 |a pohlaví  |2 agrovoc 
650 0 7 |a velikost rodiny  |2 agrovoc 
650 0 7 |a zaměstnání  |2 agrovoc 
650 0 7 |a finanční situace  |2 agrovoc 
650 0 7 |a podpora rozhodování  |2 agrovoc 
650 0 7 |a psychologické faktory  |2 agrovoc 
650 0 7 |a motivace  |2 agrovoc 
650 0 7 |a postoje  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ochrana životního prostředí  |2 agrovoc 
650 0 7 |a trvalá udržitelnost  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ochrana zvířat  |2 agrovoc 
650 0 7 |a welfare zvířat  |2 agrovoc 
650 0 7 |a kvalita masa  |2 agrovoc 
650 0 7 |a nutriční hodnota  |2 agrovoc 
650 0 7 |a obsah lipidů  |2 agrovoc 
650 0 7 |a ochranné známky  |2 agrovoc 
700 1 |a Náglová, Zdeňka,  |u Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta, Katedra ekonomiky  |4 aut 
773 0 |t Agricultural Economics  |x 0139-570X  |g Roč. 68, č. 2 (2022), s. 68-77  |q 68:2  |9 2022 
856 4 1 |u https://www.agriculturejournals.cz/publicFiles/334_2021-AGRICECON.pdf  |4 N  |9 HTM 
856 4 1 |u https://www.agriculturejournals.cz/web/agricecon.htm?type=easForDoiArticle&id=334_2021-AGRICECON  |4 N  |9 HTM 
LKR |a ITM  |b 97018  |l UZP50  |y 2022 
910 |a ABA009  |t rs 
CAS |a a 
SIF |z DN  |d 20220309