Jak vykouknout z informační bubliny
Tématem článku je fenomén, který se nazývá informační bublina. Masivní používání sociálních sítí dovedlo tento fenomén do nevídané podoby a rozsahu, který přispívá ke vzniku nebezpečné situace ve společnosti. V online světě se uzavíráme do určitého prostoru, který jsme si nevědomky vytvořili, a informační technologie nás … celý popis
Uloženo v:
Podrobná bibliografie
- Hlavní autor
- Typ dokumentu
- Články
- Fyzický popis
- 3 ilustrace
- Publikováno v
- Řízení školy. -- ISSN 1214-8679. -- Roč. 14, č. 6 (2017), s. 47-50
- Témata
- Bibliografie
- Obsahuje bibliografické odkazy: 4
MARC
LEADER | 00000naa a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | kpw11462568 | ||
005 | 20170829094112.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 170829s2017 xr |||||||||||||||||cze|| | ||
040 | |a ABA012 |b cze |e rda | ||
072 | 7 | |a 004.7 |x Počítačové sítě |2 Konspekt |9 23 | |
080 | |a 004.7 |2 MRF | ||
080 | |a 004.738.5 |2 MRF | ||
080 | |a 004.832.2 |2 MRF | ||
100 | 1 | |a Neumajer, Ondřej, |d 1975- |7 mzk2005286695 |4 aut | |
242 | 1 | 0 | |a How to look out of the information bubble |
245 | 1 | 0 | |a Jak vykouknout z informační bubliny / |c Ondřej Neumajer |
300 | |b 3 ilustrace | ||
336 | |a text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a bez média |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a svazek |b nc |2 rdacarrier | ||
504 | |a Obsahuje bibliografické odkazy: 4 | ||
520 | |a Tématem článku je fenomén, který se nazývá informační bublina. Masivní používání sociálních sítí dovedlo tento fenomén do nevídané podoby a rozsahu, který přispívá ke vzniku nebezpečné situace ve společnosti. V online světě se uzavíráme do určitého prostoru, který jsme si nevědomky vytvořili, a informační technologie nás podporují v pohybu právě jen v tomto prostoru. Autor vysvětluje, jak bubliny vznikají a jak fungují, jak s nimi bojovat a jak z bubliny vykouknout. Uvádí množství internetových adres a "pomocníků ke hledání pravdy". Nejspolehlivějším nástrojem je osvěta a vzdělávání, které by měla poskytnout škola (např. průřezové téma Mediální výchova, výuka ICT). | ||
650 | 7 | |a didaktická technika |2 pedag | |
650 | 7 | |a informační technologie |7 ph121106 |2 czenas | |
650 | 4 | |a informační síť | |
650 | 4 | |a počítačová síť | |
650 | 7 | |a internet |7 ph117022 |2 czenas | |
650 | 7 | |a World Wide Web |7 ph117165 |2 czenas | |
650 | 4 | |a zabezpečení dat | |
650 | 7 | |a mediální výchova a vzdělávání |7 ph346539 |2 czenas | |
650 | 4 | |a informatická výchova | |
650 | 4 | |a server | |
650 | 4 | |a elektronické zpracování dat | |
650 | 4 | |a elektronický učební materiál | |
650 | 4 | |a elektronický dokument | |
653 | 0 | |a webový vyhledávač |a sociální síť |a prohlížeč | |
773 | 0 | |t Řízení školy |x 1214-8679 |g Roč. 14, č. 6 (2017), s. 47-50 |q 14:6 |9 2017 | |
910 | |a ABA012 |x kpw11462568 | ||
990 | |a RS | ||
998 | |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001678748&local_base=ANL |