Jediný a jeho vlastnictví

To chci

Filosof a duchovní otec nihilismu Max Stirner se ve svém díle věnuje tématům, jako je sekularizace moderní společnosti, pád Hegelovy metafyziky, vznik bohočlověka, skrze tři základní okruhy své antropologické filosofie - Člověka, Já a Jediného

Uloženo v:

Podrobná bibliografie

Hlavní autor
Max Stirner, 1806-1856
Další autoři
Vlastimil Zátka, 1946-
Typ dokumentu
Knihy
Fyzický popis
367 s. ; 21 cm
Vydáno
Praha : Academia, 2009
Vydání
Vyd. 1.
Edice
Europa (Academia)
Témata
Popis jednotky
V tiráži uvedeno vročení 2010
Bibliografie
Obsahuje bibliografické odkazy
ISBN
978-80-200-1790-1

Instituce:


MARC

LEADER 00000nam a2200000 a 4500
001 nkc20102030989
003 CZ PrSKC
005 20100331142639.0
007 ta
008 100128s2009 xr f 000 0 cze
015 |a cnb002030989 
020 |a 978-80-200-1790-1  |q (váz.) 
035 |a (OCoLC)551412860 
040 |a ABA001  |b cze 
041 1 |a cze  |h ger 
072 7 |a 14  |x Filozofické systémy a hlediska  |2 Konspekt  |9 5 
080 |a 141.319.8  |2 MRF 
080 |a 165.242.1  |2 MRF 
080 |a 17.035.1  |2 MRF 
080 |a (049)  |2 MRF 
100 1 |a Stirner, Max,  |d 1806-1856  |7 skuk0001335  |4 aut 
245 1 0 |a Jediný a jeho vlastnictví /  |c Max Stirner ; [z německého originálu ... přeložil a předmluvu napsal Vlastimil Zátka] 
250 |a Vyd. 1. 
260 |a Praha :  |b Academia,  |c 2009 
300 |a 367 s. ;  |c 21 cm 
490 1 |a Europa ;  |v sv. 20 
500 |a V tiráži uvedeno vročení 2010 
504 |a Obsahuje bibliografické odkazy 
520 9 |a Filosof a duchovní otec nihilismu Max Stirner se ve svém díle věnuje tématům, jako je sekularizace moderní společnosti, pád Hegelovy metafyziky, vznik bohočlověka, skrze tři základní okruhy své antropologické filosofie - Člověka, Já a Jediného 
520 9 |a Filosof a duchovní otec nihilismu Max Stirner se ve svém díle věnuje tématům, jako je sekularizace moderní společnosti, pád Hegelovy metafyziky, vznik bohočlověka, skrze tři základní okruhy své antropologické filosofie - Člověka, Já a Jediného. 
520 9 |a Stěžejní dílo Maxe Stirnera (1806-1856, vlastním jménem Johann Caspar Schmidt). Autor bývá zařazován mezi tzv. mladohegelovce (skupina filosofů, kteří kriticky revidovali Hegelovu filosofii). Ve svém díle radikálně spěl k dosažení plné svobody moderního člověka, i díky tomu bývá označován za duchovního otce nihilismu, existencialismu, postmodernismu a anarchismu. Stirnerova koncepce je bez skrupulí zaměřena na učení, že jediným měřítkem smyslu bytí jsou individuální zájmy atomizovaného jedince a egoistické potřeby jeho života, respektive těla - jedná se tedy o absolutní egoistický individualismus a "egodeismus". Ve své knize dále reflektuje nejen obecné filosofické, politické a sociální problémy své doby, zejména Pruska, ale také do jisté míry svou životní situaci. Kniha má složitou, rafinovanou a sofistikovanou výstavbu i vnitřní jazykovou strukturu (plnou nových, uměle vytvořených výrazů a pojmů), je jakousi předzvěstí tzv. hermeneutického kruhu jako základního metodologického prostředku porozumění fundamentálním existenciálním strukturám bytí člověka. Stirner své dílo rozčlenil do dvou částí, v nichž zkoumá tři základní problémové okruhy své nové antropologické filosofie - Člověka, Já a Jediného 
520 9 |a Stěžejní dílo Maxe Stirnera (1806-1856, vlastním jménem Johann Caspar Schmidt). Autor bývá zařazován mezi tzv. mladohegelovce (skupina filosofů, kteří kriticky revidovali Hegelovu filosofii). Ve svém díle radikálně spěl k dosažení plné svobody moderního člověka, i díky tomu bývá označován za duchovního otce nihilismu, existencialismu, postmodernismu a anarchismu. Stirnerova koncepce je bez skrupulí zaměřena na učení, že jediným měřítkem smyslu bytí jsou individuální zájmy atomizovaného jedince a egoistické potřeby jeho života, respektive těla - jedná se tedy o absolutní egoistický individualismus a "egodeismus". Ve své knize dále reflektuje nejen obecné filosofické, politické a sociální problémy své doby, zejména Pruska, ale také do jisté míry svou životní situaci. Kniha má složitou, rafinovanou a sofistikovanou výstavbu i vnitřní jazykovou strukturu (plnou nových, uměle vytvořených výrazů a pojmů), je jakousi předzvěstí tzv. hermeneutického kruhu jako základního metodologického prostředku porozumění fundamentálním existenciálním strukturám bytí člověka. Stirner své dílo rozčlenil do dvou částí, v nichž zkoumá tři základní problémové okruhy své nové antropologické filosofie - Člověka, Já a Jediného. 
650 0 7 |a filozofická antropologie  |7 ph114539  |2 czenas 
650 0 7 |a já (filozofie)  |7 ph114769  |2 czenas 
650 0 7 |a individualismus  |7 ph121070  |2 czenas 
650 0 9 |a philosophical anthropology  |2 eczenas 
650 0 9 |a ego  |2 eczenas 
650 0 9 |a individualism  |2 eczenas 
655 7 |a pojednání  |7 fd133056  |2 czenas 
655 9 |a essays  |2 eczenas 
700 1 |a Zátka, Vlastimil,  |d 1946-  |7 jn20010309600  |4 trl  |4 aui 
765 0 |t Einzige und sein Eigentum  |9 Česky 
830 0 |a Europa (Academia) 
856 4 1 |u http://web.flu.cas.cz/scan/323536121.pdf  |y Obsah knihy  |4 N 
900 |a ABA001  |b 18 
996 |e ABA010  |w kpw0191744  |s NZ 
996 |e ABB010  |c A 25022  |w 000738117  |s NZ 
996 |e ABB066  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABD001  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABD027  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABD067  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABD103  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABD186  |w 990011943090106986  |s NZ 
996 |e ABG312  |w 4905  |s NZ 
996 |e BOD001  |w 000615240  |s NZ 
996 |e BOD010  |w 000615240  |s NZ 
996 |e BOD031  |w 000615240  |s NZ 
996 |e OSD001  |c B77489  |w 000180070  |s NZ 
996 |e OSD002  |c 274505  |w kpw0143610  |s NZ 
996 |e OSG002  |w 001070005442676  |s NZ 
996 |e TPG001  |w 016690000754556  |s NZ 
996 |e ULD001  |w 0149995  |s NZ 
996 |e ZLD002  |w 66411  |s NZ 
911 |a ABA001  |d zdigitalizováno  |u http://krameriusndk.nkp.cz/search/handle/uuid:008c67f0-39ab-11e4-8f64-005056827e52 
911 |a BOA001  |d zdigitalizováno  |u http://krameriusndk.mzk.cz/search/handle/uuid:008c67f0-39ab-11e4-8f64-005056827e52 
998 |a http://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=004132667&local_base=SKC